16 Haziran 2011 Perşembe

Yaratıcı Bir Özgeçmiş


5-6 yıldır Bilim ve Teknik dergisi almıyorum. Geçen gün D&R'da gezerken gözüme ilişti, fiyatı da makul gelince dayanamadım aldım. İçerik benim abone olduğum zamanlara göre biraz farklı. Dergi sanki satışı biraz artırabiliriz düşüncesiyle, daha dikkat çekici, daha yüzeysel bir hal almış. Yani şu açıdan sevindim çünkü sanıyorum artık sadece akademisyenlere hitab etmiyor sanırım. En son takip ettiğim dönemlerde şöyle bir makale vardı; Bir denizaltı ses hızını geçerse ne olur? Sanırım bu makaleden sonra koptuşum dergiden.
Neyse işte, dergide teknoloji haberlerine bakarken "Teknoloji Bir Özgeçmişi Ne Kadar
İlginç Hale Getirebilir?" başlıklı haber çko hoşuma gitti şimdi onu paylaşıyorum.
Victor Petit adlı bir öğrenci, staj başvurusu yapacağı şirkete özgeçmişinin yanında bir de
büyük boy fotoğrafını yolluyor. Fakat fotoğrafın ağız kısmında, bir kare barkot bulunuyor. Bu
kare barkodu bir iphone'a okutan işveren youtube'tan bir video ile karşılaşıyor. İşveren bu
videoyu da izlerken iphone'u fotoğrafın üzerinde belirtilmiş olduğu gibi yerleştirirse, Victor
arkadaşımızın konuşan fotoğrafı ile karşı karşıya kalıyor. İyi bir özgeçmişin iş görüşmelerinde
ne kadar etkili olduğunu hepimiz biliyoruz. Bu yönteminde işveren üzerinde çok büyük etkisi
olacağı aşikar, tabi iphone'u varsa :)
Yaratıcı arkadaşımızın web adresi.
Özgeçmişin videosu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder