16 Haziran 2011 Perşembe

25 Dolarlık Bilgisayar

Uluslararası oyun geliştiriciler arasında tanınan bir isim olan David Braben (ben yeni tanıdım kendisini) usb bellek büyüklüğünde, maliyeti ise 25 dolar olan bir bilgisayar yapmış. Adı Raspberry Pi. Amacı ise öğrencilerin bilgisayar sistemlerine ulaşımını kolaylaştırmakmış (özellikle üçüncü dünya ülkeleri için olsa gerek).
Üzerindeki HDMI bağlantı noktası ile 1080p görüntü verebiliyor. Klavye ve fare usb girişi ile bağlanıyor. Bellek kartı girişi sayesinde, taktığınız kart kadar bir depolama alanı ve Linux desteği mevcut.


12MP kamera modulü.

Yani bu abimiz diyor ki, biz bu bilgisayarlardan alalım çocuklarımıza verelim bozulacak diye dert etmemize gerek yok zaten çok ucuz. Akşama kadar oynasınlar program yazsınlar, programlamayı temelden öğrensinler. Çok başarılı bir çalışma olmuş bence.
Bbaben demiş ki"2000'li yılların başından beri bilgisarlara dair eğitim metodolojisi kelime işlemcileri açıp yazı yazmak, birkaç süslü sunum hazırlamak ve benzer temel bilgisayar becerileri üzerine odaklandı. Oysa ben temel programlama mantığı, bilgisayarın gerçekte ne olduğunu anlamalarını sağlayacak bilgilaerin yeniden eğitim sisteminin bir parçası olması gerektiğini düşünüyorum". Alkış istiyorum.

Raspberry Pi Ubuntu 9.04'ü çalıştırıyor

Raspberry Pi özellikleri:
  • 700MHz ARM11 (işlemci)
  • 256MB of SDRAM
  • OpenGL ES 2.0
  • 1080p30 H.264 high-profile decode (görüntü bağdaştırıcısı)
  • Composite and HDMI video output
  • USB 2.0
  • SD/MMC/SDIO memory card slot (hafıza kartı girişi)
  • General-purpose I/O
  • Open software (Ubuntu, Iceweasel, KOffice, Python) (açık kodlu işletim sistemi desteği)
Bu da web adresi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder