8 Ocak 2011 Cumartesi

Usb bellek ile Windows 7 kurmak




Usb bellekten windows 7 kurulmu, usb bellekten nasıl windows kurulumu,windows 7'yi usb'den kurun






Kizkardesime yeni bir netbook aldik. Uzerinde isletim sistemi olarak windows 7 starter vardi. W7 starter hakkinda cok fazla bilgim yok ama en azindan masaustu arka planinin degistiremedigimizi biliyorum. Bu bile kurulu isletim sistemini degistirmeme yeter aslinda ama bir de hard disk bolumlerinin saçma sapan bölündüğünü görünce sistemi yeniden yapilandirmak sart oldu. Neyse aldim elime bir W7 ultimate dvd si tam takacaktim ki, o da ne? Yok artik! E bu bilgisayarin optik okuyucusu yok? Biraz arastirip, biraz da arkadaslardan yardim aldiktan sonra nasil yapacagimi ogrendim. Internette basit ve anlaşılır sunumlar goremedim konu ile ilgili o yuzden anlatayim dedim.


Yapacagimiz iş önyüklenebilir (bootable) bir usb bellek olusturup (optik surucusu olan baska bir bilgisayarda), windowsu kuracagimiz bilgisayari o usb bellekten baslatarak kurulumu gerceklestirmek olacak.
İhtiyaclarimiz:


- 4 gb veya uzerinde bir kapasiteye sahip usb bellek. (içindekilerin hepsi silincektir)
- W7 kurulum dvd'si.(başka Windows kurulumlarında da işe yarıyor)
- Optik okuyucuya sahip baska bir bilgisayar.


- Önyüklenebilir usb bellek'i oluşturabilmek için WinToFlash programı. İlgili programı buradan indirebilirsiniz. Link çalışmıyorsa google'ye arama yaparak programa ulaşabilirsiniz sanıyorum, zaten bedava programdır.

Şimdi bu işlemleri dvd sürücüsü olan başka bir bilgisayarda yapıyoruz.



  • Programın rar paketi, verdiğim linkten direkt olarak inecektir. Rar paketinin içindeki WinToFlash.exe dosyasını çalıştıralım ve karşımıza çıkan pencereye de "kabul" diyelim.


  • W7 dvdsini optik sürücüye, usb belleği de yuvasına takalım. Sonra programa geri dönüp yanında "Windows Kurulum Sihirbazı Transferi" yazan onay(yeşil) işaretine tıklıyalım.


  • Karşımıza çıkan pencerede "Sonraki" butonuna basalım.


  • Şimdi de karşımızda iki tane beyaz boş kutucuk var üstteki programın W7 dosyalarını alacağı optik sürücü, "seçin" butonuna basarak ona dvd sürücümüzü gösterelim. Alttaki ise dosyaları yazacağı usb bellek, "seçin" butonuna basarak ona da taktığımız usb belleği gösterelim.


  • "Sonraki" butonuna basarak ve çikarsa başka pencereleri de onaylayarak işlemi başlatalım. İşlem usb belleğinizin hızına bağlı olarak hallice uzun sürebilir sabırlı olunuz.


Önyüklenebilir usb belleğimiz hazır, onu W7 kurmak istediğimiz bilgisayara takalım ve bilgisayarımızın bios ayarlarından önyükleme (boot) ayarlarını değiştirerek bilgisayarın usb bellekten başlamasını sağlayalım. Bunun nasıl yapılacağı her bilgisayara göre değişiyor. Bilgisayarı açıldıktan hemen sonra "F12 for bios setup" gibi ibareler çıkacaktır, bu yönergeleri takip ederseniz boot ayarlarını değiştirebilirsiniz. Hatta bazı bilgisayarlarda "F11 for boot setup" gibi kolaylıklar vardır, bios ayarlarına girmeden önyükleme sırasını değiştirebilmek için.


Bilgisayarı önyüklenebilir usb bellekten başlattıktan sonra W7 kurulumu başlayacaktır, kurulum gayet basittir, o sorar siz cevap verirsiniz derken kurulum bitmiştir.


Kolay gelsin ;)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder