11 Aralık 2010 Cumartesi

Aslında hiçbir şey yok burada!


Hepsiburada.com stokçu bir firma değildir zira bu kadar ürün çeşidini birarada bulunduran bir satış sitesinin, bu ürünleri stok yapması çok zordur. Yani siz sparişi verirsiniz, ürün tedarikçi firmanadan istenir, beklenir, ürün ellerine ulaştığında da kargolanır. Tedarik süresi 1 gün de sürebilir 10 gün de. Siz spariş verirken bunu kabul etmiş oluyorsunuz ve bu konuda hb.com'un hiç bir suçu yoktur. Ha, bir de satın almak istediğiniz ürünün üzerinde "süper hızlı gönderi" yazıyorsa yaşadınız, çünkü bu ürün zaten ellerinde demek oluyor. Siz sparişi verir vermez gün içinde kargolanır ve kargo şirketinin hızı ile bağlantılı olarak ürün en kısa zamanda elinize ulaşır.

Peki neden hb.com? Yani neden biz gidip bir gerçek mağazaya gidip, deneyerek alıp, ücretini ödediğimiz anda sahip olmanın mutluluğunu yaşamak yerine uzun süreler beklemeyi seçip hb.com'u tercih ediyoruz?

1. Fiyat: Fiyatlar, özellikle anadolu kentlerinde yaşayan insanların elektronik ihtiyaçları göz önüne alındığında gerçekten ucuz denilebilecek düzeyde.
2. Çeşit: Gerçekten çok fazla ürün çeşidi ve çok fazla marka var.
3. Hizmet kalitesi: Hb.com'dan yaptığım hiçbir alışverişte şikayet yaşamadım. Gerçek elektronik mağazaları ikinci gün iade etmek istediğiniz üründen kesinti yaparken hb.com ölü piksel şikayeti ile geri verdiğim monitöre bile tam geri ödeme yaptı. Oysa üründe ölü piksel garantisi yoktu. Ayıplı olmayan ürünlerin iade kargosunu bile ödedi. Sorduğum sorulara gece güdüz demeden anında yanıt verildi.

Peki ne oldu da, ben bu siteden şikayet eder oldum?
Çünkü yukarıda övdüğüm şeylerin çoğunu yapamaz oldular. Tek tük ürünler hariç bir fiyat avantajları kalmadı. Kargoya verme süreleri gün geçtikçe uzuyor çünkü internetten alışverişe olan güven arttıkça ve rakip firmalar güçsüz kalıp bir kısmı da batınca hb.com piyasada tekel konuma geldi ve artık sparişlere yetişemez oldu. Soru-cevap merkezi 15 dakika sonra cevap verirken gün aşırı cevap vermeye başladı.

İstanbul içinden "süper hızlı genderi" ile spariş verdiğim telefonum 2 gün spariş onayı, 2 gün kargo sırası, 1 gün de kargo ile birlikte tam 5.günde elime ulaştı. bu süreçte sorduğum ilk soruya tam bir gün sonra alakasız cevaplar verildi, İkinci soruya ise ürün elime ulaştıktan 1 gün sonra "ürününün kargoya verilmiştir" diye cevap verildi. Bana da "allah razı olsun" demekten başka çare kalmadı.

Uslanmayıp 4 gün önce verdiğim netbook sparişi ise 1 gün güvenlik onayına maruz kaldı, 2 gündür de kargo sırasında. boşuna soru yazıp göndermiyorum çünkü sallamıyorlar.

Ev arkadaşım paketini açmadan geri gönderdiği telefon ellerine ulaştı fakat 2 gündür iade onayı bekliyor. arkadaşım konu hakkında bilgi almak istiyor fakat cevap veren yok.

hb.com acilen hizmet hacmini arttırmalıdır. Daha büyük bir operasyon merkezine geçilmelidir, çalışan sayısı önemli ölçüde artırılmalıdır. Aksi takdirde işlem hacimleri şikayetler yüzünden büyük kayıplara uğrayacaktır. Şahsen ben, bir avantajları da kalmadığına göre, bu siteden tekrar alıveriş yapmam için hallice büyük bir indirimle karşılaşmalıyım.

Kısacası şu aralar bu siteden uzak durunuz. gezip dolaşarak aynı ürün çeşidine, daha düşük fiyatlarla, deneyerek ulaşabilirsiniz.